loading...
Wolin (Wollin)
Pow. kamieński, Gm. Wolin.
Stalowy most kolejowy nad Dziwną, element linii kolejowej nr 401. Nocą 6 marca 1945 r. most do Wolina został częściowo wysadzony przez płetwonurków niemieckiej marynarki wojennej. 4 kwietnia 1945 r. most kolejowy i drogowy zostały zniszczone doszczętnie przez niemiecką marynarkę wojenną.
Linia kolejowa nr 401 łączy Szczecin Dąbie ze Świnoujściem przez Goleniów, Wysoką Kamieńską, Wolin i Międzyzdroje. Długość – 100 km.
Odcinek do Goleniowa został zbudowany przez Towarzystwo Kolei Żelaznej Dąbsko-Kołobrzeskiej i oddany do użytku w 1882 r. Odcinek z Goleniowa do Wolina wybudowała Pruska Kolej Wschodnia 10 lat później. W 1899 r. otwarto odcinek do Międzyzdrojów, a rok później do Świnoujścia. Prawie cała linia jest dwutorowa (dane z Wikipedii).
Most drogowy nad cieśniną Dziwną w obwodnicy miasta Wolina w ciągu drogi ekspresowej S3, łączy wyspę Wolin ze stałym lądem. Obiekt oddano do użytku 2 grudnia 2003 r.. W chwili wybudowania był największym mostem łukowym w Polsce (dł. 165 m między podporami).
Most obrotowy w sąsiedztwie elewatora.
Most drogowy nad cieśniną Dziwną, droga ekspresowa S3 Most drogowy nad cieśniną Dziwną, droga ekspresowa S3
Most drogowy nad cieśniną Dziwną Most drogowy nad cieśniną Dziwną
Stalowy most kolejowy nad Dziwną, linia 401 Stalowy most kolejowy nad Dziwną, linia 401
Most kolejowy nad Dziwną, linia 401 Most kolejowy nad Dziwną, linia 401
Stalowy most kolejowy nad Dziwną Stalowy most kolejowy nad Dziwną
Stalowy most kolejowy nad Dziwną Stalowy most kolejowy nad Dziwną
Stalowy most kolejowy nad Dziwną Stalowy most kolejowy nad Dziwną
Most obrotowy nad Dziwną Most obrotowy nad Dziwną
22 marca 2013r. 03 grudnia 2016r. 5526 Drukuj
2007 - 2024 © Wszelkie Prawa Zastrzeżone | email: atka66@wp.pl

projektowanie, design, stron www, design,branding, projektowanie logo, aplikacje mobilne