ZŁOCIENIEC
(Falkenburg)
Powiat drawski, Gm. Złocieniec.
Miasto, siedziba gminy, położone 14 km na wschód od Drawska Pomorskiego, 15 km na zachód od Czaplinka.
Przez miasto przebiegają linie kolejowe 410 i 210. W zachodniej części miasta znajduje się most linii 410 nad Drawą.
Linia kolejowa nr 410 łączyła stację Grzmiąca ze stacją Kostrzyn. Jej długość wynosiła 240 km, rozstaw szyn 1435 mm. Wg danych zawartych w portalu www.bazakolejowa.pl linię otwarto na poszczególnych odcinkach w latach: 1882 - Myślibórz – Kostrzyn, 1883 - Barlinek – Myślibórz, 1895 - Kalisz Pomorski – Choszczno, 1898 - Choszczno – Barlinek, 1900 - Złocieniec - Kalisz Pomorski, 1903 - Połczyn Zdrój – Złocieniec i Barwice - Połczyn Zdrój oraz Grzmiąca – Barwice.
Linia na znacznej długości jest rozebrana i nieprzejezdna. Zamknięcie linii odbyło się etapami: Połczyn Zdrój – Złocieniec i Choszczno – Głazów w 1991r. dla ruchu pasażerskiego a w 1992 r. dla przewozów towarowych, Złocieniec – Choszczno dla ruchu pasażerskiego w 1996 r., Drawno – Choszczno dla przewozów towarowych w 1999r., Grzmiąca - Połczyn Zdrój oraz Myślibórz - Kostrzyn i Myślibórz - Kostrzyn w 1999r. a pozostałe odcinki w 2000r.. Linia na odcinku Mirosławiec - Kalisz Pomorski działała dla ruchu towarowego do 2005r.
Obecnie na odcinku Połczyn Zdrój – Złocieniec funkcjonuje ścieżka rowerowa (27 km). Na odcinkach Złocieniec -Mirosławiec oraz Barnówko – Kostrzyn prowadzone są przewozy towarowe (łącznie 48 km).
Linia kolejowa nr 210 Runowo Pomorskie – Chojnice została uruchomiona w 1877 r. na odcinkach Runowo – Czaplinek oraz Chojnice – Człuchów a w 1878 r. na odcinku Człuchów – Czaplinek. Po 1900 r. linia posiadała dwa tory. Linia jest czynna, jej długość – 149 km.